מצלמות הר הבית יותקנו בשליטה ירדנית וינוהלו בתוך ההר"

    עבאדי סיכם ואמר כי "לא תתקיים כל שליטה במצלמות, אלא ע"י ירדן ואלו יותקנו ברחבות החיצוניות בהן צועדים "מתנחלים וקיצוניים יהודים... מטרת המצלמות היא לאתר את התנכלותם של הגורמים הקיצוניים היהודים ושלטונות הכיבוש כלפי המוסלמים בהר, ושידורים אלו יופצו באמצעות כלי התקשורת והאינטרנט..."
    שלמה בן יוסף No Comments on מצלמות הר הבית יותקנו בשליטה ירדנית וינוהלו בתוך ההר"

    בירדן ובהנהלת הוואקף מבהירים היום, כי בניגוד לפירסום בעיתון "ישראל היום", אין ולא תהיה שום תיאום עם ישראל בקשר למצלמות בהר הבית • שם גם מכחישים על סיכום להתקנת המצלמות לפני פסח

    צילום: Esther Rubyan/Flash90
    עבאדי סיכם ואמר כי "לא תתקיים כל שליטה במצלמות, אלא ע"י ירדן ואלו יותקנו ברחבות החיצוניות בהן צועדים "מתנחלים וקיצוניים יהודים... מטרת המצלמות היא לאתר את התנכלותם של הגורמים הקיצוניים היהודים ושלטונות הכיבוש כלפי המוסלמים בהר, ושידורים אלו יופצו באמצעות כלי התקשורת והאינטרנט..."
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ניגוד קוטבי וחריף מתגלה היום בין עמדת ירדן לבין הצהרות ראש הממשלה על הדדיות בהפעלת המצלמות בהר הבית ועל שליטה משותפת עליהן באמצעות שני חמ"לים. כך מדווח יהודה עציון, המשמש כרכז מעקב וניתוח של כלי תקשורת ערביים בענייני הר הבית.

    העיתון אל קודס מדווח כי ממשלת ירדן מכחישה כל דיווח ישראלי אודות הסכם, לכאורה, בינה לממשלת ישראל בעניין מועד התקנת המצלמות במסגדים.

    ירדן מתנערת מכל דיווח או האשמה כאילו היא תתאם את מועד התקנת המצלמות כדי לאפשר את עלייתם של אלפי מתפללים יהודים בחול המועד פסח, ומכחישה כי מדובר "באינטרס ישראלי". ההכחשה באה לאחר שנפוצו ידיעות (אתמול ב'ישראל היום') כאילו הסכימו ישראל וירדן לסיים את ההתקנה לפני חג הפסח.

    גם מנכ"ל משרד הוואקף הירדני, עבד אל מנעם אל חיארי, אמר כי למרות ש"אכן, הסתיימו שלבי התכנון המקצועי, אולם לא קיים כל הסכם עם ישראל בעניין מועד התקנת המצלמות…".

    שר הוואקף הירדני, האהיל דאוד, אומר גם הוא לתקשורת כי "מועד הרכבת המצלמות הוא עניין ירדני ואין לישראל כל נגיעה לעניין זה…". דאוד אף הביע פליאה על הדיווחים בישראל בדבר "תיאום" לעניין מועד ההתקנה.

    בכנס אסלאמי באינדונזיה, אשר הוקדש לאל-אקצא, (ובו משתתף גם אבו מאזן), אמר דאוד כי "ישראל איננה בעלת זכות החלטה על המסגדים וכי העניין כולו הוא חלק מריבונותה של ירדן על ההר…"

    דאוד הוסיף, כי "המצלמות יפעלו 24 שעות ביממה והשידורים יועברו דרך האינטרנט לכל רחבי העולם".

    גם עמר קסוואני, מנכ"ל מסגד אל אקצא, מכחיש כל הסכמות בין ירדן לישראל אודות התקנת המצלמות ברחבת המסגדים ובכך הוא מבקש לבטל את הדיווחים בתקשורת הישראלית בעניין זה. הוא מכחיש כי הושג הסכם להתקין את המצלמות לקראת חג הפסח הקרוב, כדי להתכונן לריבוי מתפללים יהודים בהר הבית.

    גם מיקומן של המצלמות, שעשוי לרמוז לתיאום ישראלי-ירדני, מעורר תגובות מהצד הירדני: קסוואני הוסיף כי אין כל כוונה להתקין מצלמות בתוככי "המסגדים המקורים" [אלא רק בשטח הפתוח] וכי מדובר במסרים סותרים שמבקש השב"כ הישראלי לזרוע. דברי קסוואני מתייחסים לפרסום בעיתון 'ישראל היום' ביום 6 במרץ.

    מנכ"ל משרד הוואקף הירדני, עבדאללה עבאדי אומר בראיון כי פרוייקט המצלמות עומד לקראת סיום אף שטרם סוכם מועד ההתקנה בפועל. עבאדי הוסיף כי: "המלך עבדאללה הורה כי הצבת המצלמות בהר הותנתה בכך שהשליטה בהן תתבצע אך ורק ע"י ירדן ואף מתוך המסגד עצמו"; [= כוונתו שהשליטה תתבצע מתוך הר הבית, אשר כל שטחו מכונה בפיהם "מסגד אל אקצה"].

    עבאדי סיכם ואמר כי "לא תתקיים כל שליטה במצלמות, אלא ע"י ירדן ואלו יותקנו ברחבות החיצוניות בהן צועדים "מתנחלים וקיצוניים יהודים… מטרת המצלמות היא לאתר את התנכלותם של הגורמים הקיצוניים היהודים ושלטונות הכיבוש כלפי המוסלמים בהר, ושידורים אלו יופצו באמצעות כלי התקשורת והאינטרנט…"

    עבאדי הדגיש כי לא מתקיים כל קשר בעניין זה עם ישראל, שכן לירדנים נתונה סמכות בלעדית על ההר, וכי הנהלת הוואקף בירושלים פועלת מול ראש ממשלת ירדן או שר החוץ שלה.



    0 תגובות